14 January 2005

Kisah pasal kawan dan cinta!

Pada zaman dahulu, adalah seorang mangkuk yang tiba2 marah kalau aku panggil dia mangkuk. Tapi mangkuk memang mangkuk. Apalagi apabila ketepikan prinsip kerana cinta seorang lelaki virtual! Jika lelaki nie memang wujud, memang bagus! Tapi lelaki virtual tidak bersalah! Yang bersalah adalah mangkuk yang memegang pada kata2 bukan pada realiti! Aku marahkan mangkuk kerana pada hari jadi dia, dia menangi teresak2 mengata kwn2 tak ingat hari jadi dia. Mangkuk memang mempunyai kehendak yang besar seperti biasa. Itu memang tak dapat disalahkan! Kawan2 memang kecewa kerana mangkuk berfikiran sedemikian. Sepatutnya usia semakin dewasa, mangkuk seharusnya tahu untuk menilai persahabatan. Ternyata kwan2 tak lupa, cuma geram sudah memekar kerana kata2 mangkuk tersebut....tapi dipendamkan sahaja. Mungkin itu hanya mangkuk...ternyata mangkuk mementingkan perasaan dia! Pada hari jadi kawan dia, dia telah lupa! selama satu hari kawannya menunggu mangkuk untuk wish kerana mangkuk macam bagus masa peristiwa hari jadi itu dulu menyatakan seperti dia tidak akan lupa hari jadi kwan dia. Ternyata dia manusia biasa. Kelihatn seperti mangkuk lupa terus....esoknya baru mangkuk tersedar kesilapan. Perubahan mangkuk memang ketara, kerana seorang lelaki memang mangkuk berubah terus. Mula2 kawannya tidak marah, ternyata perubahan mangkuk bagi kawannya mungkin sementara! Tapi semalam, mangkuk memang melampau! Mangkuk kini memang melampau, memang aku tahu bahawa kawanku akan pergi rumah mangkuk. Aku menunggu mangkuk mengajak aku sekali. ternyata mangkuk tak kata apa2 sehingga semalam, mangkuk mengajak aku pergi bukan bersama mangkuk. Mangkuk aku pergi sendiri! Masalah paling mangkuk mengajak ketika dia kan pergi esoknya...ketika semua orang tahu tiket ke rumah mangkuk sudah habis. Mangkuk mengajak pun setelah ada orang bagi tahu pada dia. Adakah mangkuk fikir aku boleh ditolak ketepi sesuka hati, dicari bila mahu dipergunakan. Ketahuilah wahai mangkuk, aku terasa seperti manusia yang hina di sini mu. Walau pun kau pernah berkata bahawa keluarga bukan org senang, ternyata kau senang2 melakukan kawan kau sedemikian!!! aku malas nak layan lagi!!!!

No comments:

Post a Comment