28 April 2008

Adik can't walk...

















My baby sakit lagi, adik x boleh jalan tiba2, now he like starting to learn to walk again, very sad to see him like that, cause he really active boys. After take him to clinic, doctor said and i thought so it all because the kudis kurap he has been infected since his was born, kudis nie kakak aku kata kudis susu, bila dia minum susu, susu kena pipi dia, dia garu2 jadi kudis lak, tapi kudis kat pipi dah baik, thank to mimi free time at home, so adik been take care well, but then the kurap has jumping to leg, i think nie ada kena mengena dengan aku punya keturunan gak, my bros and me kalau kena luka memang lambat nak baik, kadang2 x pasal ada kudis yang lama berdarah kembali, nie mmg betul, dkt kaki aku sendiri peta malaysia, dengan kena excos motor ke jatuh longkang, ni semua kerana perangai tomboy akulah juga dulun2, tapi dah besar dah pandai jaga diri barulah semua kudis2 jadi kenangan jea.























So balik pada cerita adik nie, adik ni pulak masa dia dah besar sikit, tiba muncul lak kudis kat kaki dia, kudis dia memanglah kecil lelama akan besar, kuraplah orang kata, orang kena kurap nie kenalah rajin pakai ubat, kalau kat rumah aku memang x lekang ubat tue, kat rumah mak bapak meka nie yang susah, entah letak ubat entah tidak, nak beli ubat tahan gatal pun susah sangat,tengok sekarang anak x boleh jalan lak. Oleh kerana sakit kat kaki dia yang parah sgt tue, ia telah infect kelenjar/otot di bahagian pinggang, so bila adik jalan dia akan rasa sakit, kecian dia sesgt, smlm takde mood dia satu hari, selalu kalau aku balik keje, dia akan panggil aku ibu222, smlm dia murung jea, nasib baik dia dah ceria sikit....tapi korang ada idea x mcm nak sembuhkan kurap nie, korang tahulah budak2 nie, bukan mudah larang dia dari garu tang kudis tue, kena perhatikan jea diakan. I hope adik sembuh cepat and boleh run2 and kacau sesuka hati dia macam selalu....adik, ibu sangatttttttttttttt sayangkan adik walaupun adik belum faham apa ibu tulis kat sini. Kalau mama dia baca....lantaklah......siapa suruh bagi title ibu aku, aku boleh propah apa yang aku sukakan....
.
























p/s: tapi sekarang dia dan boleh jalan dah, saje posting lambat entry nie!







No comments:

Post a Comment