20 October 2006

Kita Memang Bodoh


entry sebenar ditulis pada 20/10/08

Ikhlas aku katakan, kita memang bodoh, kita bodoh kerana keje ikut masa dan lagi bodoh kerana keje tidak perlu masa pun kita jadikan benda itu seperti kerja kita yang ikut masa. Bodoh yang kita semua sedari, tapi yang paling aku rasa sangat bodoh hari ini bila kerja tak perlu ikut masa lebih teruk berbanding keje aku yang sepenuh masa tue. Senang-senang dihukum atas satu kesalahan, oh pedihnya.....kalau mahu sangat aku menunjukkan kuasa, biarlah aku gunakan kuasa ku yg sinis ini dari mengunakan kuasa yang aku tidak terpikul sebenarnya. Apa ada pada kuasa? Banyak lagi benda perlu kutunaikan dahulu bukan satu kerja tidak pernah ku tuntut untuk dibayar kemudian nanti atau bila-bila masa. Andai kata-kataku yang dijadikan pegangan, bagaimana pulak agama dan kitab diletakkan pulak. Sungguh satu kata yang boleh dibaca dalam pelbagai nada di salah anggap sebegitu rupa, begitu bodohnya kita ini. Emmmmmmm.....

2 comments:

  1. hehehehe...sapa yg bodoh?..mengakui kebodohan sendiri tu lebih baik dari memperbodohkan org lain...tapi jgn lah pulak menampakkan kebodohan diri sendiri..hehehehe..dalam tu elle..satu lagi ko selami...agar menjadi manusia yg cemerlang..gemilang dan terbilang...hehehe

    ReplyDelete
  2. elle, manusia dijadikan oleh Allah dengan akal fikiran yang melebihkan kita drpd makhluk Allah yg lain. mengakui kebodohan diri sendiri dengan tujuan meningkatkan atau memperbaiki diri itulah yg sepatutnya ttp jgn kita cepat melatah dengan menyalahkan org lain. mungkin kita ada silapnya, kita lakukan tanpa kita sedari

    ReplyDelete