31 October 2008

Rakan



Memang sedih memikirkan kehidupan. Dalam bait-bait kenangan yang datang menjengah aku terasa betapa beerti saat-saat yang berlalu. Kesekian kalinya, aku mempersoalkan, kenapa begitu senang mereka melupakan saat-saat itu. Terpulanglah, aku pun tidak mahu merayu lagi. Entah mengapa saat meninta di laman rerakan, aku tertitip airmata mengenang saat girang bersama. Benar kata ida, kenapa dikenang mereka yang tiada (bukan telah tiada). Hanya ko dan aku dan mereka masih mahu berakan taulan sahaja perlu di kirakan....

3 comments:

  1. emmm alahai mendalamnye makna ni. well, only elle knows what is all about he3

    ReplyDelete
  2. Elle,

    Kadang-kadang, malah selalu mungkin, kenangan kita isih & jalin. Namun tidak semua nostalgia menjadi peneman perjalanan di dunia fana ini.

    Sepanjang hidup, kenangan mungkin tercicir & dikutip kembali. Tetapi kenangan juga ada yang dibawa ke mati.

    Sabarlah, sahabatku. Hidup ini, mungkin, tidak seindah yang digambarkan.

    ReplyDelete
  3. SABAR KAK ELLE ... KAMI KAN ADER ...

    Salam Keikhlasan
    -KucingParsiLentoxMaut

    ReplyDelete