02 January 2009

The Readers - Sesi Gelap dalam hidup si Buta Huruf

Keterangan yang lebih padat tentang buku ini boleh dirujuk di wikipedia  Buku ini sangat menarik dan pada mula bermula berahi anak muda kepada wanita tua dan kita merasa ia hanyalah cinta seorang lelaki muda kepada wanita tua. Tapi di pertengahan cerita kita lebih memahami apakah cerita sebenar yang ingin disampaikan.

Buku ini ditulis dalam patah bahasa inggeris mudah difahami dan tidak sukar untuk melangkah dari bab ke bab dalam satu malam. Saya memperolehi dari Pay Less Warehouse yang lalu. Sementelah ini antara koleksi kelab buku dari wanita kulit hitam terkenal Oprah Winfrey. Selalunya dalam program bual bicara wanita ada satu atau dua episod mengenai buku untuk kelab tersebut bagi musim rancangan itu setiap tahun. Selalunya buku -buku yang dipiolih tidak mengecewakan

Selalu juga berangan kalau RAMFC boleh jadi sehebat Oprah Book Club. Mana tahukan? The Readers harus dibaca, bagaimana orang sanggup menyembunyikan sesi gelap walau di saat genting. Juga menarik ia berlatar belakang zaman German dari tiga zaman berbeza, zaman 50an, 60an dan hingga hampir 80an. Ia juga mengambil peristiwa hitam dari zaman Nazi di German suatu ketika dulu.

Jika anda rasa karya agak berat untuk dibaca, mari sama-sama mencari filem the Reader yang sudah pun ditayangkan di beberapa pawagam di dunia. Di bawah ini adalah thriller the reader. Saya masih terkesan buku ini, agak sukar untuk saya jelaskan, saya rasa agak sedih ingin menonton filem ini pula. Tapi cerita ini boleh dikategorikan sebagai thriller, misteri dan sangat memeranjatkan.

No comments:

Post a Comment