01 April 2009

Kasihnya Ibu


Kasihnya Ibu - Sharifah Aini
 


Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada
Berkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya
Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa
Biar pun jiwa
Akan tersiksa
Ikhlas dan rela
Asal kau bahagia




Wah sedihnya tatkala jumpa lagu nie, lagu nie mak aku selalu nyanyikan supaya anak2nya ingat pasal tanggungjawab. Dan empat baris kat bawah tu mengambarkan hati aku ketika ini dan kasih saudara masa berada memang tak benar, sebab kasih saudara aku x sanggup nak tengok susahnya atau kebodoh2 an yang adik beradik buat pada diri mereka sendiri. Tapi terpulanglah dan suka hatilah, tapi ni semua buat aku berjanji xkan biarkan sesiapa sakiti lagi.

No comments:

Post a Comment