09 November 2009

Apa macam?

Tada…kih222…jangan tension2…jangan hempas keyboard…tapi inilah kenyataan…samar2 sudah berubah wajah macam penampilan baru owner dia juga, kira baru gaklah, si author samar2…sapa lagikan? ehem222,,,,,ada orang sedang membara nampak….okay saje nak tukar angin mendung dan kadangkala hujan ke serata negeri dengan memfollow trend blogging terkini, iaitu magazine…tapi for sure korang sedang menyampah dengan header aku ala2 nak promote dan kasi tahu yg aku penguna fb yang tegar….

Well, nak hapdet sikit,,,what have i been done lately, kalau sapa tgk fb tue tahulah, memanjang hapdet status jea…and kalau tengok kat bahagian notes kat fb tue kadangkala aku letak puisi and mostly lagu…just nak share interesting influence yang aku ada lately. Now nak promote some movie yang dapat catch dalam pc i. satu movie tajuk across the universe, adalah filem musical yang ditayangkan beberapa tahun lepas and maybe ramai x perasan filem ini, Filem ini mengandungi lagu-lagu beatles and my latest influence right now ‘hey jude’…pegilah cari sendiri….

Across the Universe, basically menceritakan perjuangan rakyat amerika and britain untuk menamatkan perang vietnam ketika itu dengan pelbagi cara mereka mampu iaitu macam demo, macam melalui lukisan and macam2 lagi. Dalam cerita ini adalah unsur2 kehidupan hippi, percintaan, persahabatan dan isu gay lah…yang hidup pada zaman tersebut. Cerita memang menarik (lagi2 kalau tahu lagu2 beatles) dan mamat anderson memang hensem dan cool….

Filem seterusnya, adalah filem The Deadly Tsunami, filem ini ada kat youtube, filem memang menarik dan memang filem asia yang sangat baik. Story line pun touching, biasalah filem korea ada perempuan buli lelaki. Aku rasa part action tsunami paling menarik ialah bila time kontena-kontena tue jatuh. Menyesal tak catch kat pawagam hari tue. Aku rasa ini semua pasal ada orang cuba compare filem ini dengan filem hollywood…so pasal rated banyak yang rendah…filem ini aku ragu-ragu nak tonton sampai anim cakap best aku still ragu-ragu…tapi after tonton ini memang bagus and boleh jadi benchmark untuk filem asia.

The next filem adalah filem Malaysia, pernah dengar filem Gadoh, filem ini pun ada kat youtube, sebenarnya filem ini free screen dengan umum dalam beberapa function terutamnya di sekolah. Tapi masa MASKARA hari tue, DVD filem ada dijual. Filem ini mestilah ditonton dengan minda terbuka, aku salut cerita ini kerana berani dedahkan apakah duri yang lama ditanam dalam hati Masyarakat Malaysia terutamanya antara kaum Cina dan Melayu. Ini menyebabkan kita selalu memikirkan dan syak wasangka antara satu sama lain dan terus terusan menindas sesama kita tanpa mendapat apa-apa manafaat. Filem ini patut ditayangkan pada umum…itupun kalau pihak pentadbiran Malaysia ini berani ambil risiko.

Cukup semua filem, dari hollywood, asia dan malaysia, bukan 1MALAYSIA dah ini, dah kira 1DUNIA tau…

Selain daripada menonton filem ini, ada perkara lain berlaku, nantilah gua cerita next entri, hint dia adalah pertemuan dengan RAMians, RAHSIA dan kawan lama….until then enjoy my new layout….

No comments:

Post a Comment